3. 10. 2011

androidVNC & x11VNC

Bylo nebylo, zjistil jsem že mám na koleji veřejnou IP a doménu 4. řádu. Rozhodl jsem se tedy, že si zprovozním nějaký dálkový přístup z HTC Wildfire do svého notebooku, který během výuky nechávám na koleji. Původní přístup přes ConnectBot a OpenSSH byl samozřejmostí, a nastavení bylo hotovo během chvilky. Problémy nastaly až při instalaci x11VNC.
x11VNC jsem nainstaloval a nastavil podle Gentoo Wiki. Konkrétně x11VNC spouštím ručně přes SSH ve Screen (aby zůstal běžet i po odpojení). V souboru ~/.x11vncrc mám následující:

forever # daemon zůstane bezet i po odpojeni
loop    # spusti vnejsi smycku, ktera pri padu zrestartuje daemona
shared  # muze se pripojit vice klientu zaroven
avahi   # VNC server se propaguje pres Avahi
rfbauth /home/halis/.vnc/passwd # soubor s heslem
display :0  # display na ktery se pripojuje

Největší problém jsem měl s nastavením hesla. Nevšiml jsem si totiž, že po použití příkazu vncpasswd se heslo zaokrouhluje na maximálně 8 znaků.

Žádné komentáře:

Okomentovat