11. 11. 2010

google gmail, calendar, docs

Začátkem roku, když jsem samou nudou nevěděl co dělat, jsem začal zkoumat jak nejen sobě ale i spolužákům usnadnit studium a kvalitní přípravu na maturitu. Až dosud jsme pro sdílení materiálů (maturitní okruhy, elektronické zápisy z hodin, taháky,...) používali klasické služby jako Spolužáci.cz nebo ICQ. Co se týče organizace školního roku, kromě oficiálních událostí (svátky, pololetí,...) na stránkách školy putovalo vše ostatní přes ústní lidovou slovesnost. Díky tomu se poměrně brzo objevil efekt známý z tiché pošty, který byl umocněn obousměrností komunikace, a sice hromadná a celková nevědomost.

Nejprve jsem přišel s klasickým [papírovým] kalendářem na nástěnku ve třídě. Ten byl bohužel přístupný jen ze třídy, čili toho moc neřešil. Pak jsem narazil na službu Google Calendar která umožňuje sdílet kalendář mezi více osob, společně s efektivním nastavením pravomocí co se týče editace a prohlížení.

Následně jsem objevil službu Google Docs, která umožňuje stejně jednoduché a efektivní sdílení souborů. Jednoduchý strom adresářů, každý pro jeden předmět, nastavení sdílení některých materiálů jen pro lidi kteří se na nich podílejí (lenochům naše taháky neposkytujeme) a odkazování na jednotlivé soubory z kalendáře dávají dohromady ideální systém pro potřeby třídy. Obě služby jsou provázané k jednomu uživatelskému účtu a lze přidat i pravidelná upomínka přes mail nebo SMS (bezplatně), případně rovnou nastavit synchronizaci s některým z mnoha podporovaných mobilních zařízení.

Žádné komentáře:

Okomentovat